Ko ste odprli svoje podjetje, ste bili zagotovo prepričani v njegov uspeh. Prepričani ste bili v svoje znanje in sposobnosti, za katere je že obstajalo zanimanje. In s sposobnostmi običajno ne gre nič narobe – večkrat se zatakne pri plačilih. Podjetja, s katerimi začnete sodelovati, žal niso vedno tako uspešna in likvidna, kot se zdi na prvi pogled, zato se pojavijo dolgovi, s temi pa pride večno vprašanje: kako se lotiti izterjave dolgov, da vas ti ne bodo pokopali, prav tako pa se vaša stranka ne bo za vedno odločila prekiniti sodelovanja z vami.

Izterjave dolgov so vedno dvorezen meč. Če se jih ne lotite, boste imeli dolgove hitro tudi sami, sledila bo nelikvidnost, nato stečaj. Če se izterjave dolgov lotite resno in po opominu ali dveh zahtevate izvršbo, bo vaš naročnik verjetno »užaljen« – pozabil bo na dejstvo, da vam (še) ni plačal. Zlasti takrat, kadar gre za veliko podjetje, ki sicer poravnava svoje obveznosti, a s precejšnjimi zamudami, je tveganje izgube naročnika zaradi izterjave dolgov z izvršbo precej neprijetno. »Veliki« pogosto ne razumejo, da »majhni« že zaradi ene same zamude včasih ne morejo preživeti – ker običajno tudi njim dolgujejo drugi (a ne v tolikšni meri, da bi bili sami ogroženi).

Preden se odločite za izterjave dolgov s pomočjo izvršbe, velja torej vedno premisliti. Če gre za upnika, ki je za vas izjemno pomemben in ima pogosto zamude pri plačilih, vendar nazadnje vedno tudi vse poplača, premislite, kako dolgo lahko na plačilo še čakate. Včasih se zdi res nesmiselno zahtevati izvršbo, če lahko dolgoročno zaradi izterjave dolgov več izgubite, kot dobite. Poskusite se pogovoriti, doseči sporazum oziroma vsaj delno plačilo. Kadar drugače ne gre in dogovori ne zaležejo, pa brez izterjave dolgov seveda ne bo šlo.

Bonitetna ocenaKako poskrbeti, da izterjave dolgov ne bodo nekaj, s čimer se morate ukvarjati? Najbolje je poskrbeti, da se ukvarjate zgolj s svojim delom, ne pa z zamudami pri plačilih. Da bi to dosegli, je potrebno pred sprejetjem naročila ali podpisom pogodbe vedno dobro preveriti naročnika. Njegova bonitetna ocena lahko veliko pove o tem, kakšen plačnik je in koliko težav vam lahko prinese poslovanje z njim.

Prav tako poskušajte dobiti tudi neuradne informacije od tistih, ki izkušnjo s poslovanjem z njim že imajo – opozorili vas bodo tako na morebitne težave pri financah kot tudi na druge pasti, ki jih v poslovnem svetu gotovo ni malo. Ne tvegajte, če to ni potrebno. In predvsem ne pozabite, da izterjave dolgov niso vezane zgolj na podjetja, ki že imajo slabši renome – včasih so potrebne tudi pri podjetjih z »dobro« zvenečimi imeni, za katere pa si niti predstavljamo ne, da dejansko ne poslujejo tako dobro in likvidno, kot se nam zdi.

Avtor

Dobrodošli na spletnem portalu Alianta.si, na katerem boste našli številne nasvete, novosti in koristne informacije s področja posla, financ in podjetništva. Naj bo vaša podjetniška pot uspešna in polna zanimivih izzivov.

Komentiranje ni mogoče.